Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest piątek, 21 wrz 2018, 22:54



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 27 sie 2017, 08:21 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sie 2017, 19:19
Posty: 10
Mój motocykl: Yamaha XJ700N Maxim
Witam,

Mam problem z moją yamaszką - XJ700N MAXIM '85r. chłodzona powietrzem. Odkąd ją kupiłem mam problem z dużym spalaniem pow. 11l/100km . Motocykl bardzo dymi na czarno, zwłaszcza powyżej 6000 rpm. Dodatkowo po zakupie nowych świec i przejechaniu kilkunastu kilometrów nie pracuje na wszystkie cylindry - wykręciłem świece i okazało się że są czarne, zarzucone nagarem i przez to iskra gdzieś przebija. Rozebrałem więc gaźniki (mam Hitachi HSC33), wyczyściłem je dokładnie jednak nie przyniosło to poprawy. Nadal kopci jak stary diesel :/ Postanowiłem więc rozebrać je jeszcze raz i dokładnie przyglądnąć się każdemu elementowi w jakim jest stanie i wszystko ustawić wg serwisówki. Jak się okazało najprawdopodobniej mam za duże dysze biegu jałowego (pilot jet). Serwisówka mówi, iż powinny być #36,5 a ja miałem założone kolejno 1 cyl - #66, 2 cyl - #62, 3cyl - #60 i 4 cyl - #66. Nie mam pojęcia czy i dlaczego ktoś je kiedyś wymienił... Czy mimo iż odpowiadają one za bieg jałowy mogły wpływać na duże spalanie? Nie mogę nigdzie w interniecie znaleźć dyszy #36,5... Znalazłem #37, czy będzie dobra?
Z góry dziękuję za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 sie 2017, 12:26 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 maja 2015, 20:21
Posty: 714
Lokalizacja: Lubliniec.śląskie
Mój motocykl: Xj 900 Diversion
Ja bym poszukał innych gaźników niekiedy tak lepiej, ;-)

_________________
https://www.facebook.com/slu.motoforum/

https://www.facebook.com/motocyklowy.lubliniec/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 sie 2017, 12:54 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2010, 15:44
Posty: 60
Lokalizacja: Siedlce
Mój motocykl: XJ 700, XV1700,MZ ES
Różnica pomiędzy 36,5 a 37 będzie symboliczna. Jak to niewielki koszt to bym spróbował. Mam oryginalne dysze, mógłbym pożyczyć jakbyś miał niedaleko

Wysłane z mojego Kruger Matz LIVE 3 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 sie 2017, 18:40 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sie 2017, 19:19
Posty: 10
Mój motocykl: Yamaha XJ700N Maxim
Radoslav dziękuje bardzo. Mieszkam w okolicach Starachowic więc trochę daleko. Gdyby było bliżej z chęcią bym skorzystał z pomocy:)
Zamówię w takim razie te dysze #37 zobaczymy czy coś to da :)
Póki co nie będę bawił się w wymianę gaźników bo to już troszkę droższa impreza ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 sie 2017, 18:53 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 lis 2016, 17:26
Posty: 110
Lokalizacja: Zabrze
Mój motocykl: XJ 700S Maxim
czy robiłeś przegląd silnika, tzn. np. rozebrałeś maszynkę?
stopień kompresji, stan uszczelek, luzy zaworowe itp.? po latach eksploatacji, takie rzeczy dobrze sprawdzić, bo mało który posiadacz robi takie rzeczy regularnie...
nagar i duże zużycie paliwa, kojarzy mi się ze złym składem mieszanki w cylindrze (znaczny niedobór tlenu) -> regulacja gaźników?
ale to tylko moje dywagacje :(

_________________
Pozdrawiam o/
Lyck


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 sie 2017, 22:27 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1275
Zdjęć: 36
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 Triumph ST955i
XJ700 Models:

Years & Models: 1985-6 XJ700 air-cooled models
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC33
1985 Carb Model ID: 1FG00 (N models) or 1JJ00 (NC models)
1986 Carb Model ID: 1NH00 (S models) or 1NK00 (SC models)
Main FUEL Jet Size: #107
Pilot FUEL Jet Size: #36.5
Main AIR Jet Size: #70
Pilot AIR Jet Size: #210
AIR COMPENSATOR Jet Size: not used
Starter FUEL Jet Size: #36 (non-replaceable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-20
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the "power valve" or "emulsion tube").
Fuel Level in float bowls: 1.0mm +/- 1mm (.039" +/- .039")
Idle RPM's: 1,050 rpms

Tu masz wszystkie dane do gaźników. Musi chodzić. Co do twoich dysz to nie mam bladego pojęcia co to za dysze . Niezła rzeźba.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 28 sie 2017, 21:36 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sie 2017, 19:19
Posty: 10
Mój motocykl: Yamaha XJ700N Maxim
Dziękuję Wam za wsparcie :) Też się dziwię kto wpadł na taki pomysł żeby tam takie duże dysze montować... Nowe już zamówione:)
@Lyck silnika nie ruszałem. Kompresja 9,5:1 więc jest git, a za regulację zaworów się zabieram. Jak będę mial dysze dogram jeszcze gaźniki i będzie git :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 29 sie 2017, 07:23 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 06:02
Posty: 3215
Zdjęć: 4
Lokalizacja: Warszawa
Mój motocykl: 4KM, ZRT20A, ZXT20CC
Git jak git, ale jeździć się da.

_________________
Pozdro Herdek

zapraszam na serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 29 sie 2017, 08:46 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 393
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
Sprawdź jeszcze rozmiar dysz głównych i iglice czy nie są mocno zużyte, na którym ząbku są ustawione i czy nie są w jakiś sposób też rzeźbione np. piłowane.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 29 sie 2017, 09:51 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1275
Zdjęć: 36
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 Triumph ST955i
A tak się podpytam. Co to są za kąty jeśli chodzi o poziomy paliwa. Osobiście ustawiałem na poziom w rurce nie na kąty.
Fuel Level in float bowls: 1.0mm +/- 1mm (.039" +/- .039")

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 29 sie 2017, 13:26 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 393
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
hudy38 napisał(a):
A tak się podpytam. Co to są za kąty jeśli chodzi o poziomy paliwa. Osobiście ustawiałem na poziom w rurce nie na kąty.
Fuel Level in float bowls: 1.0mm +/- 1mm (.039" +/- .039")

Chodzi o tą wartość .039" ? Bo nigdzie nie ma wzmianki o kącie


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 29 sie 2017, 18:15 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1275
Zdjęć: 36
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 Triumph ST955i
Tak

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 29 sie 2017, 20:15 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sie 2017, 19:19
Posty: 10
Mój motocykl: Yamaha XJ700N Maxim
Wartość .039" to nie kąt, a wartość w calach :)
@Henryczek, rozmiar dysz głównych się zgadza - #107. Iglice są ładne, nie wyglądają na rzeźbione:) Zamontuje nowe dysze to się okaże czy będzie różnica:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 3 wrz 2017, 10:41 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sie 2017, 19:19
Posty: 10
Mój motocykl: Yamaha XJ700N Maxim
Hej Panowie:)
Melduje, że problem rozwiązany :D Wszystkiemu winne były te zbyt duże dysze biegu jałowego. Nie mam pojęcia dlaczego któryś z poprzednich właścicieli tak to zostawił. Założyłem nowe dysze, ustawiłem poziom paliwa w gaźnikach, śruby regulacji biegu jałowego wykręcone na 3 obroty, gaźniki zsynchronizowane metoda "na wodę", do tego nowe świece iskra super FE85PS i Moto zmieniło się nie do poznania:D Pracuje równo, zbiera się elegancko i co najważniejsze już tak nie kopci a tym samym na pewno spalanie się zmniejszylo :D Jeszcze nie wiem do ilu bo na razie pogoda kiepska i nie ma jak sprawdzić, ale jak tylko mi się uda to dam znać:)
Pozdrawiam!:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 3 wrz 2017, 14:49 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1275
Zdjęć: 36
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 Triumph ST955i
Gratuluję.
Może ktoś myślał że jak poda więcej paliwa to będzie mocniejszy taki tuning.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL