Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest poniedziałek, 19 lis 2018, 22:40



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 9 kwi 2014, 19:12 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): poniedziałek, 27 sie 2012, 16:50
Posty: 14
Lokalizacja: Szubin
Wiem, że temat maglowany wiele razy, ale nigdzie nie ma konkretów.
Proszę o opis krok po kroku co i jak? Opis na temat jak zrobić narzędzie do blokady YICS znalazłem, ale co z nim zrobić? Wsunąć w otwór, czy nim jakoś majdrować podczas regulacji?

Wysłane z mojego V97 HD przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 9 kwi 2014, 19:44 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 paź 2010, 20:35
Posty: 2441
Lokalizacja: Wrocław
Mój motocykl: Perełka 51J '91/86
Wsadzić, skręcić śrubę i dalej to normalna synchronizacja.

_________________
http://www.pajacyk.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 kwi 2014, 23:58 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 mar 2010, 14:20
Posty: 410
Lokalizacja: Łabunie/Wrocław
Mój motocykl: XJ 750 Seca
To wygląda tak, masz zrobiony klucz z rurek gumowych, rurek aluminiowych oraz pręta gwintowanego, skręcając na końcu nakrętkę powoduje to rozpychanie gumy na boki i blokowanie kanału wyrównującego podciśnienie. Ponoć to wyrównanie podciśnienia wpływa na niższe spalanie i większą moc, możesz sobie o tym poczytać, wystarczy poszukać.

Przed synchronizacją wkładasz klucz i blokujesz kanał, dokonujesz synchronizacji jak skończysz wyjmujesz klucz i koniec. Kanał przed synchronizacją musisz zablokować bo wakuometry będą wskazywać z błędem (podciśnienie będzie częściowo się wyrównywać przez kanały).
Kolejna ważna rzecz, klucz musi idealnie blokować przejścia pomiędzy cylindrami, inaczej to będzie gorzej z kluczem niż bez.

Mi osobiście nie udało się wykonać tego klucza zawsze coś przepuszczał pomiędzy niektórymi kanałami, a kombinowałem z różnymi gumowymi tulejami (problem jest ze znalezieniem odpowiednio miękkiej gumy, która się nie roztopi), znajomy synchronizuje mi to na wakuometry i wyczucie. Niestety nie miałem okazji mieć nawet raz zsynchronizowane zgodnie z kluczem to nie mogę się wypowiedzieć czy to wiele pomoże, ale ponoć tak. Pytałem nawet warsztaty w okolicy to nawet nie wiedzieli o co mi chodzi, tacy wielcy spece.

Ostatnio wpadłem na pewny pomysł w zbudowaniu dużo lepszego przyrządu do blokowania, ponoć można dostać w sklepach ogrodniczych silikonowy wąż który jest odporny na wysoką temperaturę, wsadzić go w kanał i napompować sprężarką, niestety nie mam czasu na sprawdzenie tej metody.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 12 kwi 2014, 06:23 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3201
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
ten przyrząd to nie jest przypadkiem zwykła tuleja z wytoczonymi miejscami na oringi?
gdzieś widziałem rysunek techniczny z wymiarami jak wykonać taki przyrząd

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 12 kwi 2014, 14:35 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 mar 2010, 14:20
Posty: 410
Lokalizacja: Łabunie/Wrocław
Mój motocykl: XJ 750 Seca
Fakir no tak to działa, na pręcie gwintowanym tuleje metalowe i w odpowiednich miejscach gumowe. Skręcając pręt tuleje gumowe rozchodzą się, ale w moim przypadku nie do końca to działa. Sprawdzałem tuleje rozchodzą się bardzo mocno na boki, może powietrze ucieka środkiem tulei, nie mam pojęcia, kombinowałem i nie wychodziło, skończyło się na synchronizacji bez bo lepiej było.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL