Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
sklep motocyklowy odzież motocyklowa poznań
Teraz jest wtorek, 19 mar 2024, 11:11



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 23 mar 2014, 12:26 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2010, 15:44
Posty: 62
Lokalizacja: Siedlce
Mój motocykl: XJ 700, XV1700,MZ ES
Witam! Od kiedy posiadam Maximę leje do niej olej mineralny jak dobrze pamiętam Motul 20W50 i zastanawiam się czy mógłbym zalać półsyntetyk 10W40. Gdzieś czytałem, że do staroci powinno się lać lepszy olej a opowieści o wymyciu i rozszczelnieniu silnika można wsadzić między bajki. Z kolei znajomy mechanik odradza, mówi, że uszczelnienia w starociach (sprzed '90) nie są odporne na jakieś komponenty w nowoczesnych olejach i mogą się zdegradować. Przytacza podobną opinię ze szkolenia Motula. A Wy jaki olej lejecie do XJ 700?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 23 mar 2014, 12:54 
lej 20w50 :)


Góra
  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 mar 2014, 10:45 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2010, 15:44
Posty: 62
Lokalizacja: Siedlce
Mój motocykl: XJ 700, XV1700,MZ ES
No dobra, a może rozwiń wypowiedź :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 mar 2014, 10:47 
Mechanik tuz wszystko wyjasnił jak wyźej :)

piszę z Galaxy S4 jest the best!!!


Góra
  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 mar 2014, 11:24 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2010, 15:44
Posty: 62
Lokalizacja: Siedlce
Mój motocykl: XJ 700, XV1700,MZ ES
ok, dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 mar 2014, 13:01 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 paź 2010, 20:35
Posty: 2398
Lokalizacja: LTM Zamość
Mój motocykl: Perełka 51J '91/86
Jak cię kupi na półsyntetyk to poszukaj 20w50 półsyntetycznego.

_________________
http://www.pajacyk.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 mar 2014, 19:17 
prosze
http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-4 ... 93914.html


Góra
  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 mar 2014, 21:30 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem

Dołączył(a): niedziela, 29 sty 2012, 22:06
Posty: 420
Mój motocykl: Jest kilka ...
To do widlaka o długim suwie. On bardziej potrzebuje EXL, EXP, EXS.
Znajomy mechanik bzdety opowiada. Po za viton-owymi, uszczelniacze robi się z tych samych materiałów co kiedyś. Lej 20W50.

_________________
Nie dyskutuj z durniem, bo z boku nie widać różnicy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 31 mar 2014, 15:09 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 paź 2009, 19:41
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn.
Mój motocykl: Yamaha XJ 550 4U8 1984r.
Witaj!Ja do XJ 550 84r.Wlewam minerał 20W50 elf.Smiało lej minerał i tylko minerał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 31 mar 2014, 19:44 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 paź 2010, 20:35
Posty: 2398
Lokalizacja: LTM Zamość
Mój motocykl: Perełka 51J '91/86
Ja mam JMC 20W50 4T TWIN półsyntetyk, jest do kupienia na aledrogo lub w larsonie. Tu mam pytanie do jarczoq czym się rózni olej do widlaka o długim suwie od oleju do 20-30 letniej konstrukcji silnika?
Do xj pasuje każdy współczesny olej który spełnia przewidziane dość niskie normy, nie ma co przesadzać w supernowoczesne oleje bo to nie jest wyczynowy silnik.

_________________
http://www.pajacyk.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 20 kwi 2014, 02:48 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem

Dołączył(a): niedziela, 29 sty 2012, 22:06
Posty: 420
Mój motocykl: Jest kilka ...
Bardzo "lubię" taką argumentację. Najlepiej oleju nie zmieniać w ogóle, a jak już to na taki po frytach. Po co inwestować. JDM to wodusia, która po trzech tysiącach zachowuje się jakby nakręciła siedem. Jakość wychodzi po 5000 km.
Wracając do pytania : czym się różni ? Ano tym, że do długiego suwu dobra firma doda więcej korektora lepkości, żeby wolniej spływał z cylindra i ślizgów łańcuszka. Kręcący się wolniej widlak nie potrzebuje tyle dodatku przeciw pienieniu się, co np. rzędówka. No i wytrzymałość dobrego produktu jest też większa co objawia się przede wszystkim pracą skrzyni i samo-konsumpcją, a w przypadku starszych jednostek wyciekami lub ich przyhamowaniem. Nalej sobie chociażby Motul-a, Millers Oil, czy BR, to sam się przekonasz.

_________________
Nie dyskutuj z durniem, bo z boku nie widać różnicy!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL