Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest poniedziałek, 18 gru 2017, 05:56



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 28 lis 2017, 10:01 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 cze 2016, 09:23
Posty: 9
Mój motocykl: XJ900S
Cześć,

kupiłem jakiś czas temu bak na wymianę (stary jest ok tylko już po przejściach). Nowy wygląda trochę lepiej. W STARYM baku, wewnątrz są dwie metalowe rurki, które kończą się pod kapslem. Pierwszy, wychodzi przed wlewem po stronie kierowcy i połączony jest pomarańczową gumką z korkiem. Korek ma dwie dziurki, jedna właśnie przy gumce, druga centralnie nad otworem wlewu. Drugi przewód kończy się z boku otworu wlewowego i nie ma jakiegoś specjalnego połączenia dalej. Nieco wklęsły przy ujściu. Na dole baku, obie rurki podłączone były do gumowych przewodów, które swobodnie opadały obok silnika.

W NOWYM baku jest tylko drugi przewód, czyli ten kończący się obok wlewu. Brak jest tego od pomarańczowej gumki. Miejsce, w którym powinien wychodzić na dole, jest zaślepione, na górze po prostu nic nie ma w tym miejscu.

Stary bak jest z 1996 roku (przynajmniej w teorii). Nowy, również teoretycznie, jest z 2000 lub 2001 roku. Kapsel mam tylko jeden, oryginalny. Zastanawiam się, skąd ta różnica i do czego są konkretnie te przewody. Najważniejsze, czy mogę po prostu założyć nowszy bak i spokojnie jeździć. Ewentualnie, czy kapsel też powinien być nowszy.

Zdjęcia na Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/nd7rqou548lg ... ELMCa?dl=0

Pozdrawiam,
Krystian.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 11:09 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 cze 2016, 09:23
Posty: 9
Mój motocykl: XJ900S
Może ktoś ma bak z jedną rurką (miejsce na drugą jest zaślepione, opis w zdjęciach z pierwszego posta) i mógłby zrobić zdjęcie korka zamkniętego i otwartego? Ewentualnie odkręcić kapsel (cztery śrubki) i zrobić zdjęcie kapsla od spodu też?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 15:12 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 maja 2015, 20:21
Posty: 638
Lokalizacja: Lubliniec.śląskie
Mój motocykl: Xj 900 Diversion
Ja mam akurat bak z jedną rurką to są przelewy z baku jak zatankujesz za dużo to leci tą rułką na ziemię poprostu i tyle raczej bez różnicy czy korek będzie stary czy nowy weź tylko dmuchnij w tą dziórkę w korku musi byś drożna żeby powietrze doszło do baku jak korek jest zamknięty w przeciwnym razie robiła by sie próżnia i silnik by zgasł bo wyssało by wszystkie powietrze z baku razem z paliwem

_________________
https://www.facebook.com/slu.motoforum/

https://www.facebook.com/motocyklowy.lubliniec/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 15:30 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 cze 2016, 09:23
Posty: 9
Mój motocykl: XJ900S
Dzięki za opowiedź :-) Zobacz zdjęcie z folderu z pierwszego posta: IMG_20171126_153342.jpg. To jest zdjęcie korka, widać dwie dziurki i pomarańczową gumkę. Domyślam się, że to jest właśnie odpowietrzenie tak jak mówisz. Jedna dziurka jest nad wlewem, a druga idzie w tą brakującą rurkę i jest uszczelniona pomarańczową gumką. Jakbym wyjął tą pomarańczową gumkę, to może będzie ssało powietrze gdzieś spod kapsla. Jak ją zostawię, to gumka zablokuje przepływ, bo pod gumką nic nie będzie w tym nowym baku, goła blacha. Zastanawiam się, czy może nowsze korki mają drugą dziurkę w innym miejscu gdzieś, czy może po prostu jest wyjęta gumka i ciągnie powietrze gdzieś tam spod kapsla?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 16:06 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 maja 2015, 20:21
Posty: 638
Lokalizacja: Lubliniec.śląskie
Mój motocykl: Xj 900 Diversion
Ja w moim gumki nie mam wcale ta druga dziurka w samym korku jest drożna ta w samym środku korka powietrze dochodzi do baku ll

_________________
https://www.facebook.com/slu.motoforum/

https://www.facebook.com/motocyklowy.lubliniec/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 16:53 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 cze 2016, 09:23
Posty: 9
Mój motocykl: XJ900S
Czyli mówisz, że obie te dziurki są u Ciebie w tych samych miejscach co u mnie, tylko nie masz tej pomarańczowej gumki? Dobrze rozumiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 17:01 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 maja 2015, 20:21
Posty: 638
Lokalizacja: Lubliniec.śląskie
Mój motocykl: Xj 900 Diversion
Obrazek

Obrazek
Daj spokuj tym diurką dmuchnij w korek w środek jak jest drożny to jest git

_________________
https://www.facebook.com/slu.motoforum/

https://www.facebook.com/motocyklowy.lubliniec/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 30 lis 2017, 22:58 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 cze 2016, 09:23
Posty: 9
Mój motocykl: XJ900S
Wydaje się drożna, huraganu nie ma, ale leci powietrze. Wygląda wszystko tak samo u Ciebie. Dzięki za pomoc :-) Bałem się, że bak nie będzie się nadawał i, że cała zabawa na marne, ale wygląda na to, że będzie git.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL