Forum użytkowników Yamaha XJ
http://www.forum.yamahaxj.pl/

Remont silnika XJ700
http://www.forum.yamahaxj.pl/viewtopic.php?f=58&t=20059
Strona 1 z 2

Autor:  Radoslav [ niedziela, 21 sie 2016, 19:54 ]
Tytuł:  Remont silnika XJ700

Postanowiłem, że odpicuje moją babcię najlepiej jak się da. Zaczynam od silnika. Skłoniło mnie do tego przepuszczające sprzęgło rozrusznika. A skoro do jego naprawy trzeba rozebrać pół silnika to czemu nie rozebrać całego? Przy okazji wyszkiełkuję kartery, cylindry i głowicę. Przed rozebraniem silnika zmierzyłem ciśnienie sprężania, jest ok. 9 Atm więc w dolnym zakresie normy. Po próbie olejowej podskoczyło do 10. Po rozebraniu na głowicy, tłokach i zaworach wydechowych nagar jak cholera.
Załącznik:
IMG_2703a.jpg
IMG_2703a.jpg [ 123.43 KiB | Przeglądane 84835 razy ]


Pomierzyłem tłoki i tuleje cylindrów. Maksymalny luz pomiędzy tłokiem a cylindrem wychodzi około 0,1 mm, według serwisówki to graniczny stopień zużycia. Idziemy dalej - sprzęgło rozrusznika. W innym temacie już o to pytałem, jakoś poradzimy. Zanim wyjąłem to sprzęgło łańcuch który napędza prądnicę wydał mi się dziwnie luźny. Na zdjęciu poniżej widać jak wisi
Załącznik:
IMG_2716a.jpg
IMG_2716a.jpg [ 98.85 KiB | Przeglądane 84835 razy ]

Do tego stopnia, że wytarł taki pipsztak który doprowadza olej na łańcuch:
Załącznik:
IMG_2718a.jpg
IMG_2718a.jpg [ 66.2 KiB | Przeglądane 84835 razy ]

Do tego ślizg tego łańcucha jest jakiś popękany.
Serwis Yamahy niebardzo może namierzyć części do xj 700, pytałem o pierścienie, nadwymiarowe tłoki i uszczelki silnika, zwłaszcza uszczelkę głowicy bo pozostałe można dostać zamienniki.
I teraz kilka pytań, może ktoś pomoże:
1. Potrzebuję kupić zestaw uszczelek silnikowych, w Larssonie jest cały zestaw Top-end ale do XJ 750. Średnica tłoka jest ta sama więc na chłopski rozum powinno pasować ale całkowitej pewności nie mam.
2. Ta sama sytuacja z pierścieniami. Serwis Yamahy może sprowadzić do XJ750 za ok. 180 zł za kpl. tylko też nie mam pewności czy będą pasować. Może poczekam na promocję bo często jest zniżka tyle % ile lat ma motocykl. W tym wypadku 31 to już coś.
3. Łańcuch prądnicy. Chyba nie powinien być taki luźny? A może to wina ślizgu, lub napinacza?

Autor:  wojtekooo [ niedziela, 21 sie 2016, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

wszystko dostaniesz w usa lub u ruskich
https://www.megazip.ru/zapchasti-dlya-m ... im-x-31402

w europie cieżko

przykład pierscienie do tego motocykla nr katalogowy 1AA-11610-00-00 http://www.boats.net/parts/detail/yamah ... 00-00.html
uszczelka pod głowę nr katalogowy 2KT-11181-01-00 http://www.partzilla.com/parts/detail/y ... 01-00.html

ceny przystepne i wysyłaja dość szybko czeka sie z usa ok 2-4 tygodni , pow 100 dolców państwo polskie nalicza cło 19 procent

Autor:  Radoslav [ poniedziałek, 22 sie 2016, 06:56 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Te linki co podałeś są do wersji X chłodzonej cieczą. Do wersji chłodzonej powietrzem są niedostępne.

Autor:  wojtekooo [ poniedziałek, 22 sie 2016, 07:00 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Znajdź na tej ruskiej stronce odpwiednià części szukaj necie po numerze katalogowym . napewno coś znajdziesz

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Radoslav [ wtorek, 1 lis 2016, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Temat ruszył trochę do przodu. Cały sinik już wyszkiełkowany. Jeśli chodzi o uszczelki to są całkowicie zamienne z xj750. Z pierścieniami i tłokami jest różnica następująca:
1. Dwa górne pierścienie mają różną grubość. W xj700 jest 1mm w xj750 1,2mm. Porównałem na tłokach od obu silników. Jak się później okazało wymiary pierścieni podane są w serwisówkach. Pierścienie do xj 750 można kupić w Yamasze, do końca roku jest promocja tyle % zniżki ile lat ma motocykl. Do xj700 powinny pasować z woosnera (oprócz dolnego) http://www.wossner.pl/product.php?id_product=2465
2. Same tłoki również się różnią, myślałem że można zamienić ale tłok od xj700 jest bardziej garbaty od tłoka xj750 (wyższy stopień sprężania w xj700). W zasadzie zamontować by się dało ale zmniejszy się stopień sprężania.

Załączniki:
IMG_20161031_201224a.jpg
IMG_20161031_201224a.jpg [ 80.8 KiB | Przeglądane 84246 razy ]
IMG_20161031_201200a.jpg
IMG_20161031_201200a.jpg [ 91.11 KiB | Przeglądane 84246 razy ]

Autor:  nemetrix [ wtorek, 1 lis 2016, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Powodzenia w remoncie, będziesz miał niezawodnego rumaka :)

Autor:  Radoslav [ środa, 2 lis 2016, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Poniżej parę zdjęć po szkiełkowaniu

Załączniki:
IMG_2732a.jpg
IMG_2732a.jpg [ 99.84 KiB | Przeglądane 84210 razy ]
IMG_2731a.jpg
IMG_2731a.jpg [ 93.71 KiB | Przeglądane 84210 razy ]
IMG_2730a.jpg
IMG_2730a.jpg [ 87.64 KiB | Przeglądane 84210 razy ]

Autor:  hudy38 [ środa, 2 lis 2016, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Jaki masz plan co do powłoki na kartery?

Autor:  Radoslav [ środa, 2 lis 2016, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Nie mam planu. Sugerujesz, że może się utleniać albo coś?

Autor:  wojtekooo [ środa, 2 lis 2016, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

z 6 msc bedzie fajans , proponuje jakś powłokę z lakieru bezbarwnego termicznego

Autor:  Radoslav [ czwartek, 3 lis 2016, 07:25 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Wiele lat temu wypolerowałem boczne pokrywy i lagi. Do tej pory nic się nie dzieje. Coś mi świta, że kiedyś czytałem tutaj o podobnym remoncie FZ750. Odszukam temat i poczytam.

Autor:  Radoslav [ czwartek, 3 lis 2016, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

znalazłem, FZR 1000 viewtopic.php?f=48&t=17084 wygląda, że nie malowane.

Autor:  Radoslav [ poniedziałek, 26 cze 2017, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Remont już skończony, trochę to trwało... jakieś 180-200 roboczogodzin. Silnik - szkiełkowanie. Rama i wahacz - proszek. Stożki w miejsce airboxu. W silniku rolki sprzęgła rozrusznika, większość łożysk, wszystkie uszczelniacze i uszczelki, łańcuch prądnicy, prowadnice łańcucha rozrządu, pierścienie, szlif głowicy i docieranie gniazd. W dyfrze z łożyska igiełkowego na wałku atakującym został tylko koszyk i to nie cały. Wygląda to tak:

Załączniki:
DSCN2859a.jpg
DSCN2859a.jpg [ 155.98 KiB | Przeglądane 82130 razy ]
DSCN2858a.jpg
DSCN2858a.jpg [ 163.14 KiB | Przeglądane 82130 razy ]
DSCN2857a.jpg
DSCN2857a.jpg [ 128.19 KiB | Przeglądane 82130 razy ]
DSCN2849a.jpg
DSCN2849a.jpg [ 146.63 KiB | Przeglądane 82130 razy ]
DSCN2856a.jpg
DSCN2856a.jpg [ 150.21 KiB | Przeglądane 82130 razy ]

Autor:  Lyck [ poniedziałek, 26 cze 2017, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Patrzę, widzę i aż radość i zazdrość bierze :)
Na szczęśćie (?! albo i nie ) mam w tej chwili inne intensywne zajęcia niż dopieszczenie maximki.
Gratulacje za efekt końcowy :10:

Autor:  Bolo [ czwartek, 17 sie 2017, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika XJ700

Witam czy wymieniłeś lancuch przeniesienia napędu ? Bo i mnie też tak dziwnie luźny jest i zastanawiam się czy wymienić ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/