Postanowiłem, że odpicuje moją babcię najlepiej jak się da. Zaczynam od silnika. Skłoniło mnie do tego przepuszczające sprzęgło rozrusznika. A skoro do jego naprawy trzeba rozebrać pół silnika to czemu nie rozebrać całego? Przy okazji wyszkiełkuję kartery, cylindry i głowicę. Przed rozebraniem silnika zmierzyłem ciśnienie sprężania, jest ok. 9 Atm więc w dolnym zakresie normy. Po próbie olejowej podskoczyło do 10. Po rozebraniu na głowicy, tłokach i zaworach wydechowych nagar jak cholera.
Załącznik:
IMG_2703a.jpg [ 123.43 KiB | Przeglądane 102784 razy ]
Pomierzyłem tłoki i tuleje cylindrów. Maksymalny luz pomiędzy tłokiem a cylindrem wychodzi około 0,1 mm, według serwisówki to graniczny stopień zużycia. Idziemy dalej - sprzęgło rozrusznika. W innym temacie już o to pytałem, jakoś poradzimy. Zanim wyjąłem to sprzęgło łańcuch który napędza prądnicę wydał mi się dziwnie luźny. Na zdjęciu poniżej widać jak wisi
Załącznik:
IMG_2716a.jpg [ 98.85 KiB | Przeglądane 102784 razy ]
Do tego stopnia, że wytarł taki pipsztak który doprowadza olej na łańcuch:
Załącznik:
IMG_2718a.jpg [ 66.2 KiB | Przeglądane 102784 razy ]
Do tego ślizg tego łańcucha jest jakiś popękany.
Serwis Yamahy niebardzo może namierzyć części do xj 700, pytałem o pierścienie, nadwymiarowe tłoki i uszczelki silnika, zwłaszcza uszczelkę głowicy bo pozostałe można dostać zamienniki.
I teraz kilka pytań, może ktoś pomoże:
1. Potrzebuję kupić zestaw uszczelek silnikowych, w Larssonie jest cały zestaw Top-end ale do XJ 750. Średnica tłoka jest ta sama więc na chłopski rozum powinno pasować ale całkowitej pewności nie mam.
2. Ta sama sytuacja z pierścieniami. Serwis Yamahy może sprowadzić do XJ750 za ok. 180 zł za kpl. tylko też nie mam pewności czy będą pasować. Może poczekam na promocję bo często jest zniżka tyle % ile lat ma motocykl. W tym wypadku 31 to już coś.
3. Łańcuch prądnicy. Chyba nie powinien być taki luźny? A może to wina ślizgu, lub napinacza?