Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest poniedziałek, 18 gru 2017, 05:58



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 14 lis 2017, 21:41 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): środa, 27 lip 2016, 16:51
Posty: 24
Mój motocykl: Yamaha xj600
Witam.

Moja Asia niestety ostatnio nie zapaliła. Miała lekko rozładowany akumulator. Naładowałem, włożyłem i ku memu zdziwieniu nadal nic.

Moto na "N" czy to na biegu ze sprzęgłem reaguje klikaniem w okolicach aku. Niestety nie kręci.

Co radzicie?

Padł mi rozrusznik? bendix? A może gdzieś lubią być problemy z prądami... Mechanika mam daleko i nie mam jak zawieźć moto. Dzisiaj mi powiedział, że mimo naładowanego aku może nie być na rozruszniku wystarczającego prądu...

Jakby co, zmieniałem miejscami bezpieczniki. Ewentualnie wymienię wszystkie. Załączam filmik... z próby:

https://youtu.be/YJdL1f2bEt8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 15 lis 2017, 01:16 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 lis 2011, 00:13
Posty: 80
Zdjęć: 38
Lokalizacja: Rybnik
Mój motocykl: XJ600 Diverson '96
Trochę strzelam, ale to cykanie to nie od przekaźników raczej? Przy aku nie ma chyba co cykać. Sprawdź z tyłu pod prawą owiewką - raczej stamtąd to dobiega.
Co do powodu niekręcenia to zaczął bym od czujników (sprzęgła, stopki bocznej). One w pierwszej kolejności odcinają zapłon i jeśli dobrze pamiętam zapalały kontrolkę oleju gdy były w pozycji uniemożliwiającej zapłon (widać że u ciebie na filmie się zapala gdy naciskasz starter).

Mam nadzieję że pomogłem (sezon w końcu wciąż trwa - śniegu niet!)
:)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 15 lis 2017, 16:36 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 cze 2016, 05:49
Posty: 108
Lokalizacja: Radom
Mój motocykl: xj 600 diversion
Cyka - przekaźnik rozrusznika. Czyli rozrusznik ;powinien kręcić. Mam to samo i do wymiany szczotki w rozruszniku. U mnie pomagałem sobie wrzuceniem biegu i szarpnięciem motorem przód tył ( następnie zapłon i powinien zakręcić) . Kolejnym sposobem na sprawdzenie jest stuknięcie kluczem w rozrusznik.Jak szczotki są na wykończeniu często "nie dotykają" komutatora i wtedy pod wpływem lekkiego uderzenia zadrżą i stykają. Zacznij od tego jeżeli po stuknięciu zakręci to raczej na 100% szczotki do wymiany. Ja wiedząc to zwlekałem ,aby dociągnąć sezon do końca. Jeżeli po tych próba dalej nic to dopiero sprawdź masę idącą na silnik ( nawet na chwilę na próbę przyłóż kawałek przewodu z akumulatora z klemy minusowej do bloku silnika ). Czasami takie wariacje są spowodowane niestykaniem masy. Elektronikę raczej wykluczam ,bo sygnał na rozrusznik jest. A nawet jak by odcinał jakiś czujnik zapłon to by kręcił , ale nie odpalał. Na filmie widać ,że cyka przekaźnik rozrusznika i zapala się kontrolka oleju podczas wciśnięcia startera- więc wszystko ok. Ewentualnie jak to nie pomoże to winny może być tylko ten przekaźnik, ale zacznij od sprawdzenia tego co ci napisałem. Jak nie pomoże to napisz podpowiem jak sprawdzić przekaźnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 15 lis 2017, 17:25 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 cze 2017, 11:47
Posty: 185
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Knurów
Mój motocykl: Yamaha XJ600N
Cze, to że przekaźnik cyka nie oznacza w 100% że jest on sprawny. Zetknij powiedzmy na 2 sekundy plus bezpośrednio z aku i zobacz czy zakręci, jeżeli nie sprawdź czy nie nie masz po drodze z rozrusznika do przekaźnika luźnego , lub uszkodzonego przewodu. Jeżeli rozrusznik na krótko nie kręci i przewody są OK to wtedy masz na 100% przekaźnik walnięty.
Do próby na krótko użyj grubszego przewodu, bo mocno się nagrzeje, może być przewód rozruchowy z auta. Pozdrawiam Arek

ps. nie podpinaj także na krótko do rozrusznika prostownika do akumulatorów bo będzie pogrzeb prostownika - sprawdzone hj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 15 lis 2017, 23:16 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): środa, 27 lip 2016, 16:51
Posty: 24
Mój motocykl: Yamaha xj600
JOSEMORALES napisał(a):

Cze, to że przekaźnik cyka nie oznacza w 100% że jest on sprawny. Zetknij powiedzmy na 2 sekundy plus bezpośrednio z aku i zobacz czy zakręci, jeżeli nie sprawdź czy nie nie masz po drodze z rozrusznika do przekaźnika luźnego , lub uszkodzonego przewodu. Jeżeli rozrusznik na krótko nie kręci i przewody są OK to wtedy masz na 100% przekaźnik walnięty.
Do próby na krótko użyj grubszego przewodu, bo mocno się nagrzeje, może być przewód rozruchowy z auta. Pozdrawiam Arek

ps. nie podpinaj także na krótko do rozrusznika prostownika do akumulatorów bo będzie pogrzeb prostownika - sprawdzone hj



Nie rozumiem do końca opisu: zetknij na 2 sekundy plus bezpośrednio z aku? Przecież jest podpięty. Czy dalej masz na myśli z innego aku kable dać?
Gdzie jest rozrusznik i przekaźnik w moim moto? :P (proszę jak przedszkolakowi wytłumaczyć, rozrysować.

bogoszkocja napisał(a):
Cyka - przekaźnik rozrusznika. Czyli rozrusznik ;powinien kręcić. Mam to samo i do wymiany szczotki w rozruszniku. U mnie pomagałem sobie wrzuceniem biegu i szarpnięciem motorem przód tył ( następnie zapłon i powinien zakręcić) . Kolejnym sposobem na sprawdzenie jest stuknięcie kluczem w rozrusznik.Jak szczotki są na wykończeniu często "nie dotykają" komutatora i wtedy pod wpływem lekkiego uderzenia zadrżą i stykają. Zacznij od tego jeżeli po stuknięciu zakręci to raczej na 100% szczotki do wymiany. Ja wiedząc to zwlekałem ,aby dociągnąć sezon do końca. Jeżeli po tych próba dalej nic to dopiero sprawdź masę idącą na silnik ( nawet na chwilę na próbę przyłóż kawałek przewodu z akumulatora z klemy minusowej do bloku silnika ). Czasami takie wariacje są spowodowane niestykaniem masy. Elektronikę raczej wykluczam ,bo sygnał na rozrusznik jest. A nawet jak by odcinał jakiś czujnik zapłon to by kręcił , ale nie odpalał. Na filmie widać ,że cyka przekaźnik rozrusznika i zapala się kontrolka oleju podczas wciśnięcia startera- więc wszystko ok. Ewentualnie jak to nie pomoże to winny może być tylko ten przekaźnik, ale zacznij od sprawdzenia tego co ci napisałem. Jak nie pomoże to napisz podpowiem jak sprawdzić przekaźnik.


Tak robiłem na początku (przód tył i odpalał). Teraz nic.
Gdzie mam dokładnie stuknąć tym kluczykiem w rozrusznik? Proszę o wytłumaczenie jak cepowi :P
Ten minus spróbuję dać do bloku faktycznie ewentualnie.

szprota napisał(a):
Co do powodu niekręcenia to zaczął bym od czujników (sprzęgła, stopki bocznej). One w pierwszej kolejności odcinają zapłon i jeśli dobrze pamiętam zapalały kontrolkę oleju gdy były w pozycji uniemożliwiającej zapłon (widać że u ciebie na filmie się zapala gdy naciskasz starter).


Właśnie jak piszę kolega po Tobie, wiem o tym i ruszałem do tej pory moto przód tył i odpalał :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 15 lis 2017, 23:41 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 cze 2017, 11:47
Posty: 185
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Knurów
Mój motocykl: Yamaha XJ600N
Proponuję z odpowiedniego działu pobrać manuala naszej xj-ty gdzie na obrazkach/rysunkach zobaczysz gdzie przekaźnik, a gdzie rozrusznik. Rozrusznik znajduje się obok alternatora - ale gdzie alternator? pod gaźnikami z tyłu cylindrów. Zaś przekaźnik to taki krótki mały bębenek z przykręconymi na śruby dwoma grubymi przewodami. Poniżej przykładowa aukcja z przekaźnikiem:
http://allegro.pl/przekaznik-rozrusznik ... 37333.html , a jeszcze poniżej rozrusznik na fotce:
https://motomat.eu/68505-thickbox_defau ... on-4br.jpg .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 16 lis 2017, 16:29 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): środa, 27 lip 2016, 16:51
Posty: 24
Mój motocykl: Yamaha xj600
Dzięki za foty Arek.

Niestety jak na forum znalazłem dział ze specyfikacją, to wyskakuje komunikat, że pliku na dropbox już nie ma.

Masz może gdzieś taką specyfikację i mógłbyś podesłać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 16 lis 2017, 16:40 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 cze 2016, 05:49
Posty: 108
Lokalizacja: Radom
Mój motocykl: xj 600 diversion
Jeżeli na początku po przepchnięciu motocykla na biegu - odpalał , to na 99 % masz walnięty rozrusznik. Jeszcze sprawdź czy po opukaniu rozrusznika zakręci. Na foto zaznaczyłem ci w który element popukaj ( najlepiej jakimś kluczem metalowym).
Obrazek

Możesz naprawić ten rozrusznik,albo kupić kolejny i wymienić. Wymiana prosta i poradzisz sobie raczej.Naprawa to wymontowanie i oddanie do zakładu zajmującym się naprawą rozruszników i alternatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 17 lis 2017, 12:15 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): środa, 27 lip 2016, 16:51
Posty: 24
Mój motocykl: Yamaha xj600
Jak wyciągnąć rozrusznik w takim razie? Te 2 śruby widoczne na zdjęciu go trzymają?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL